Ponadto zaproponowano, aby akcje Skarbu Państwa mogły być sprzedawane w obrocie zorganizowanym. Przez obrót ten rozumie się obrót papierami wartościowymi lub innymi instrumentami finansowymi dokonywany w Polsce na rynku regulowanym albo w alternatywnym systemie obrotu. Alternatywny system jest wielostronnym systemem kojarzącym oferty kupna i sprzedaży, organizowanym przez firmę inwestycyjną lub podmiot prowadzący rynek regulowany. Taki system gwarantuje uzyskanie maksymalnej ceny za akcje/udziały. Akcje należące do Skarbu Państwa będą mogły być sprzedawane w ofercie publicznej, przez co należy rozumieć udostępnienie co najmniej 100 osobom lub nieoznaczonemu adresatowi – w dowolnej formie i w dowolny sposób – informacji o papierach wartościowych i warunkach ich nabycia. Dodatkowo oferta publiczna musi być objęta prospektem emisyjnym lub memorandum informacyjnym. Taki system umożliwi sprzedaż akcji SP po cenie rynkowej.
Do projektu nowelizacji ustawy wprowadzono również mechanizm stabilizacji pomocniczej, który zwiększa szanse na korzystną sprzedaż oferowanych akcji. Zawieranie umów stabilizacyjnych jest powszechnie stosowanym standardem przy sprzedaży akcji o znacznej wartości.
Zgodnie z projektowaną ustawą, możliwa będzie także sprzedaż akcji/udziałów SP na tzw. platformie transakcyjnej. Oznacza to, że zbycie tych akcji może nastąpić poza obrotem zorganizowanym, z użyciem systemu kojarzącego oferty kupna i sprzedaży. Ma się to odbywać bez konieczności sporządzania prospektu emisyjnego. Po sprzedaży w tym trybie możliwe będzie późniejsze dopuszczenie i wprowadzenie akcji do obrotu w alternatywnym systemie obrotu lub na rynku regulowanym. Odpowiedni poziom bezpieczeństwa tych transakcji będzie zapewniać udział domów maklerskich lub banków maklerskich, które pełnią rolę pośredników pomiędzy sprzedającymi a nabywającymi. Taki tryb zbywania jest korzystny w przypadku np. spółek, których prywatyzacja kilkakrotnie nie powiodła się.
Przyjęte w projekcie nowelizacji rozwiązania wpłyną na przyspieszenie i usprawnienie prywatyzacji oraz umożliwią dostosowanie mechanizmów prywatyzacji do realiów funkcjonowania szeroko pojętego rynku kapitałowego.