Dobry Pomysł na biznes to połowa sukcesu każdego przedsięwzięcia. Wie o tym każdy, kto próbował założyć własną firmę- bez względu na to, czy mu się powiodło, czy nie. Często bowiem w biznesie nie wystarczy ciężka praca i wytrwałość w dążeniu do celu, aby „wdrapać” się na sam szczyt. Trzeba jeszcze umieć dostrzec na rynku jakąś niszę, niewykorzystany potencjał, który jest ignorowany przez potentatów w danej dziedzinie.
Czasami może być to rzecz całkiem prozaiczna jak nowy sposób dystrybucji czy usługa świadczona w nietypowych dniach bądź godzinach – któż by z nas na przykład nie chciał, aby firmy kurierskie dostarczały przesyłki również w weekendy, a więc wtedy kiedy jesteśmy na pewno w domu? Ale zazwyczaj całą rzecz wymaga nieco większej inwencji.
Dwa przykłady. Kawiarnia oraz kancelaria adwokacka to niezbyt przystające do siebie miejsca. Tak w każdym razie większość z nas by odpowiedziała, gdyby została zgadnięta w tej kwestii. Jednakże pewien młody adwokat z Los Angeles uznał, że wcale tak nie jest i założył kawiarnię, gdzie za niewielką opłatą można uzyskać poradę prawną.
Oczywiście, chodzi raczej o drobne sprawy, ale właśnie w tym tkwi clou całego biznesu – po co płacić za napisanie prostego pozwu czy odwołania renomowanej kancelarii, jeśli w knajpce na rogu można uzyskać stosowny dokument za symboliczną opłatę?
Inny pomysł – świeże mleko i przetwory z własnego gospodarstwa w automatach. Na taki pomysł wpadła pewna niemiecka rodzina zajmująca się uprawą roli i hodowlą bydła. Wspomniane automaty zostały ustawione w miejscowościach oddalonych od gospodarstwa nie więcej niż 20km i codziennie są zaopatrywane przez przedsiębiorczą rodzinę w świeże produkty. Interes podobno kwitnie.
Jak zatem widać w biznesie opłaca się myśleć w niestandardowy sposób. I to jest chyba największy sekret tych, którzy odnieśli sukces wraz ze swoimi firmami.