Odpowiednie dobranie oferty wcale nie jest łatwe. Należałoby przeprowadzić szczegółowy wywiad z klientem, aby zrozumieć jakie ma oczekiwania. Wielokrotnie zdarza się, że klient sam nie wie czego tak naprawdę chce, ma tylko ogólne wyobrażenia o produkcie, z którego chciałby skorzystać.
Czy branża ubezpieczeniowa potrzebuje weryfikacji klienta?
Przed branżą ubezpieczeniową przepisy prawa stawiają obowiązek przeprowadzenia analizy potrzeb klientów przed zawarciem umowy i dopasowywania do nich odpowiedniego ubezpieczenia. Ustawa z 2018 r. o dystrybucji ubezpieczeń wprowadziła nowe regulacje dla branży ubezpieczeniowej. Ustawa ta określa, że przed zawarciem umowy ubezpieczenia dystrybutor ubezpieczeń tj. broker, agent ubezpieczeniowy,zakład ubezpieczeń jest zobowiązany określić, na podstawie uzyskanych od klienta informacji, jego wymagania i potrzeby, a także podać w zrozumiałej formie obiektywne informacje o produkcie ubezpieczeniowym, w celu umożliwienia klientowi podjęcia świadomej decyzji. Brokerzy, agenci ubezpieczeniowi powinny postępować w najlepiej pojętym interesie klienta, a dotychczasowa szablonowość produktów sprawiała, że nie można było we właściwy sposób dostosować produktu do klienta, czego skutkiem był spadek zainteresowania produktami firmy, spadek prowizji, a tym samym nieopłacalność biznesu.
Sektor ubezpieczeniowy wciąż poszukuje rozwiązań, które będą odpowiedzią na współczesne wymagania legislacyjne, ale też umożliwią stworzenie polisy szytej na miarę konkretnego klienta. Jest to nie lada wyzwanie, jednak są na rynku rozwiązania, które umożliwiają poznanie potrzeb klienta i dostosowanie oferty do jego wymagań i możliwości finansowych.
OpiniaBankowa.pl szansą dla sektora ubezpieczeniowego
Naprzeciw wymaganiom określonym dla branży ubezpieczeń przez ustawodawcę wychodzi Opiniabankowa.pl, za pomocą, której możliwe jest uzyskanie Certyfikatu Wiarygodności Płatniczej zawierającego informacje, które umożliwiają dopasowanie oferty pod konkretnego klienta. OpiniaBankowa.pl pozyskuje informacje z systemów transakcyjnych banków, umożliwiając pozyskanie, przetworzenie i analizę danych zgromadzonych na rachunkach bankowych ich użytkowników. Wykorzystanie danych transakcyjnych klientów może być szczególnie atrakcyjne dla branży ubezpieczeniowej.
Usługa dostępu do informacji z rachunku klienta, pozyskanie danych, do których wcześniej ubezpieczyciele nie mieli wglądu, wiedza co klient kupuje, jak spędza czas i na jakie przyjemności wydaje pieniądze, w jakich dziedzinach życia ma największe wydatki, jakie ponosi miesięcznie opłaty, daje wiele możliwości ubezpieczycielom, którzy analizując dostarczone im dane, mogą oferować produkt niemal idealny, wzbogacony o dodatkowe opcje, które mogą okazać się klientowi przydatne.
Klienci oczekują doradztwa w zakresie szczegółów, a dzięki OpiniaBankowa.pl ubezpieczyciel ma narzędzie, dzięki któremu jest w stanie precyzyjnie określić czego klient potrzebuje, aby zaoferować mu taką polisę, która będzie do niego dopasowana, może też wzbogacić podstawowy produkt, tak aby stał się bardziej atrakcyjny, ale jednocześnie był dostępny dla klienta pod względem finansowym.
Co może wnieść OpiniaBankowa.pl dla ubezpieczycieli
Korzyści, które generuje korzystanie z narzędzia wykorzystywanego przez portal OpiniaBankowa.pl jest wiele. Są to m.in.:
• ubezpieczyciel korzystając z informacji pozyskanych w ramach dostępu do danych zgromadzonych na rachunku bankowym użytkownika może uzyskać wiedzę o dotychczasowych kosztach ubezpieczenia klienta np. na temat wysokości składki, jaką klient opłaca u innego ubezpieczyciela i proponować tym samym składkę korzystniejszą,
• na podstawie pozyskanych danych może konstruować produkty dostosowane bezpośrednio do potrzeb konkretnego klienta (np. precyzyjne szacowane sumy ubezpieczenia zdrowotnego, na życie, ubezpieczenia komunikacyjnego, czy też turystycznego, w oparciu o dane transakcyjne klienta, ubezpieczenia majątkowe oferowane w oparciu o wiedzę o zakupach klienta),
• oferowanie produktów ubezpieczeniowych po niższych cenach w związku z lepszym dopasowaniem do klienta,
• towarzystwa ubezpieczeniowe mogą łączyć ze sobą wiele produktów, dodatkowych usług, a będzie to możliwe dzięki analizie danych z rachunku i posiadaniu większej wiedzy o samym kliencie np. ubezpieczenie turystyczne, gdy z wydatków na rachunku klienta wynika, że klient dużo podróżuje, opcja ubezpieczenia samochodu, gdy z danych na rachunku wynika, że klient często tankuje – to tylko niektóre dodatkowe opcje ubezpieczenia możliwe do zaproponowania klientowi z których klient wcześniej nie korzystał, a które podniosłyby jakość i bezpieczeństwo jego życia,
• dodatkowy zysk dla ubezpieczyciela, stałby się w oczach klienta doradcą, który doskonale odczytuje jego potrzeby i trafia w punkt z rozwiązaniami, które są w danym momencie klientowi potrzebne,
• błyskawiczna weryfikacja tożsamości, która przyspiesza cały proces ofertowania klienta i wystawiania polisy,
• dane o poszczególnych kategoriach wydatków mogą posłużyć do oceny ryzyka danego klienta,
• klient otrzymuje w jednym miejscu kompleksową usługę, która spełnia jego oczekiwania- oszczędza swój czas i pieniądze, ponieważ ma możliwość zakupu polisy ubezpieczeniowej po niższych cenach, co przekłada się z kolei na wzrost zaufania, lojalności klientów i pozytywne postrzeganie marki,
• dostosowanie terminu płatności składki ubezpieczeniowej do klienta- po analizie danych z rachunku bankowego ubezpieczyciel wie np. którego dnia miesiąca klient otrzymuje wynagrodzenie i może zaproponować taki termin uiszczania składki, który umożliwi klientowi bezproblemowe regulowanie tego zobowiązania,
• może prowadzić działania marketingowe zakrojone na dużą skalę, dzięki zidentyfikowaniu potrzeb dotychczasowych klientów, którym może proponować dodatkowe opcje ubezpieczenia,
• poszerzenie bazy klientów.
Dzięki zastosowaniu w branży ubezpieczeniowej Certyfikatu Wiarygodności Płatniczej od OpiniaBankowa.pl możliwe jest zindywidualizowanie oferty dla Klienta, co przekłada się na jego zadowolenie i polecanie produktów danej firmy innym osobom. Wpływa to na postrzeganie firmy ubezpieczeniowej przez konsumentów jako firmy otwartej i rozumiejącej potrzeby klientów, co w dzisiejszych czasach jest oczekiwane, pożądane i powinno stanowić element strategii rozwoju.