Spis treści
Wniosek o dofinansowanie do turnusów rehabilitacyjnych oraz zakupu przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych
Osobom niepełnosprawnym przysługuje prawo dofinansowania do turnusów rehabilitacyjnych czy zakupu sprzętu ortopedycznego i środków pomocniczych. Do tej pory osoby te mogły składać wnioski wyłącznie w formie papierowej, rodziło to konieczność wizyty w urzędzie i generowało dodatkowe trudności. Powszechna cyfryzacja urzędów i usług świadczonych dla obywateli sprawiła, że od 1 stycznia każdy uprawniony może wnioskować o należne mu dofinansowanie bez potrzeby wychodzenia w z domu. Od nowego roku Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych umożliwia wszystkim wnioskodawcom składanie wniosków na wcześniej wymienione formy wsparcia także drogą elektroniczną.
Jak złożyć wniosek o dofinansowanie dla osób niepełnosprawnych przez Internet?
Dzisiaj podpowiadamy w kilku prostych krokach, jak złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania do turnusów i sprzętu ortopedycznego w formie elektronicznej. Oto one:
- Do złożenia wniosku potrzebujesz dostęp do Internetu, konto w systemie SOW, Profil Zaufany – jeżeli masz konto w SOW po prostu logujesz się do niego, jeżeli nie – konieczna jest rejestracja (użytkownik podaje tam email/login, imię, nazwisko, PESEL, numer telefonu, oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem, ALE jeśli użytkownik posiada Profil Zaufany ePUAP i chciałby go wykorzystywać w systemie SOW do uwierzytelnienia, to login – adres email do konta SOW musi być taki sam, jak adres email podany w Profilu Zaufanym ePUAP);
- Skorzystaj z darmowego Systemu Obsługi Wsparcia dostępnego pod adresem sow.pfron.org.pl – za pomocą tej platformy osoby niepełnosprawne i jednostki działające na ich rzecz mogą elektronicznie składać wnioski o wsparcie finansowane przez PFRON, dystrybuowane przez jednostki samorządu terytorialnego;
- W celu złożenia wniosku skorzystaj z dostępnego kreatora – proces składania wniosku jest bardzo prosty i intuicyjny.
Złożenie wniosku o dofinansowanie turnusu rehabilitacyjnego przez osoby niemające podpisu elektronicznego ani profilu zaufanego
Jeżeli nie posiadasz podpisu elektronicznego ani profilu zaufanego, możesz wypełnić wniosek w systemie SOW, a następnie go wydrukować i dostarczyć do jednostki samorządu terytorialnego. Elektroniczny System jest dostępny dla każdego przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.
Osoby, które chcą złożyć wnioski w formie papierowej mogą tego dokonać w dni robocze bezpośrednio w urzędach jednostek samorządu terytorialnego. Szczegółowych informacji udziela pracownicy bezpłatnej infolinii 800 889 777 (czynna w dni robocze, godziny 9–17). Można również skorzystać z tłumacza on-line języka migowego dostępnego na stronie Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Źródło:
Oficjalna strona Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.