Wraz z nowymi przepisami licencję zawodową w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami nadawać się będzie osobie fizycznej, która:
-
posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
-
nie była karana za przestępstwa przeciwko mieniu, dokumentom, za przestępstwa gospodarcze, za fałszowanie pieniędzy, papierów wartościowych, znaków urzędowych, za składanie fałszywych zeznań oraz za przestępstwa skarbowe,
-
posiada wyższe wykształcenie,
-
ukończyła studia podyplomowe w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami,
-
odbyła praktykę zawodową w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.
Nowelizacja ustawy o gospodarce nieruchomościami zmieniła również wymogi, jakie muszą spełnić osoby ubiegające się o nadanie licencji zawodowej w zakresie zarządzania nieruchomościami.
Licencję zawodową w zakresie zarządzania nieruchomościami nadawać się będzie osobie fizycznej, która:
-
posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
-
nie była karana za przestępstwa przeciwko mieniu, dokumentom, za przestępstwa gospodarcze, za fałszowanie pieniędzy, papierów wartościowych, znaków urzędowych, za składanie fałszywych zeznań oraz za przestępstwa skarbowe,
-
posiada wyższe wykształcenie,
-
ukończyła studia podyplomowe w zakresie zarządzania nieruchomościami,
-
odbyła praktykę zawodową w zakresie zarządzania nieruchomościami.
Osoby, które nie spełnią wyżej wymienionych warunków – czyli np. osoby ze średnim lub wyższym wykształceniem i ukończonym kursem specjalistycznym, mogą otrzymać licencję zawodową odpowiednio w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami lub zarządzania nieruchomościami pod warunkiem, że do dnia 31 grudnia 2008 roku przejdą z wynikiem pozytywnym postępowanie kwalifikacyjne, w tym złożą egzamin uprawniający do otrzymania licencji zawodowej. Przy czym osoby te muszą złożyć stosowne wnioski do dnia 31 grudnia 2007 roku.
Przepisy dotyczące działalności zawodowej w dziedzinie gospodarki nieruchomościami wejdą w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku.
Internetowa Kancelaria Prawna
www.SerwisPrawa.pl