Spis treści
Do fryzjera umówisz się tylko zdalnie
Przyjmowanie klientów nastąpi wyłącznie po wcześniejszym umówieniu za pomocą środków zdalnych. Poczekalnie są wyłączone z użytku. W dniu poprzedzającym planowaną wizytę personel kontaktuje się z klientem w celu potwierdzenia wizyty. Klient zostaje poinformowany o tym, że nie może przyjść na umówioną wizytę, jeśli:
- występują u niego objawy wskazujące na chorobę zakaźną,
- jest w trakcie odbywania obowiązkowej izolacji lub kwarantanny,
- zamieszkuje z osobą, która jest poddana obowiązkowej izolacji lub kwarantannie,
- w ciągu tygodnia miał kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, zachorowanie lub skierowaną do izolacji.
U fryzjera tylko w maseczce
Każdy klient zostanie telefonicznie poinformowany o obowiązujących zasadach bezpieczeństwa, w tym o przyjściu do salonu w maseczce (klient zdejmie maskę tylko na czas wykonania zabiegu, jeśli dotyczy on zasłoniętego obszaru twarzy) oraz zabraniu ze sobą rękawiczek jednorazowych.
Jeśli klient przyjdzie bez maseczki ochronnej/rękawiczek jednorazowych, aby usługa mogła się odbyć salon powinien mu je zapewnić (odpłatnie lub nieodpłatnie).
Obowiązkowe mycie rąk
Wymogi sanitarne przewidują także, że klient/usługobiorca przy wejściu do gabinetu będzie musiał myc ręce lub je dezynfekować. Jeśli istnieje możliwość rozgraniczenia miejsc wyjścia i wejścia – również przy wyjściu należy umożliwić klientowi dezynfekcję rąk.
Dokładny rejestr klientów
Salony fryzjerskie będą miały obowiązek przechowywać dane klientów przez 30 dni od dnia usługi, na wypadek pojawienia się podejrzenia zakażenia koronawirusem. Terminarz wizyt wraz z danymi kontaktowymi będzie przechowywany w miejscu niedostępnym dla osób postronnych, najlepiej pod kluczem.
Źródło:
Oficjalna strona: Serwis Rzeczypospolitej Polskiej