Spis treści
Umowa terminowa i bezterminowa
Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych może nastąpić w każdym czasie. Dotyczy to zarówno umów zawartych na czas określony jak i nieokreślony. W tym pierwszym jednak przypadku będziesz zobowiązany do zapłaty odpowiedniej kary umownej, jej wysokość uzależniona zostanie od tego w jakim czasie przed zakończeniem trwania umowy zechcesz ją rozwiązać. W przypadku umów bezterminowych kary finansowe nie obowiązują, choć tu pojawiają się tzw. okresy wypowiedzenia. Play stosuje jednak te okresy także w stosunku do umów terminowych.
30 dni i dwie formy wypowiedzenia
Zgodnie z regulaminem sieci komórkowej Play, w każdym przypadku rozwiązywania umowy należy zachować 30-dniowy okres wypowiedzenia. Takie wypowiedzenie musi być sformułowane zgodnie z wytycznymi, oczywiście sporządzasz je w formie pisemnej. W praktyce wystarczająca będzie wizyta w dowolnym punkcie sprzedaży Play i zgłoszenie chęci rezygnacji z dotychczasowej umowy. Pracownik przedstawi Ci gotowy formularz, który wypełnisz i zostawiasz w punkcie obsługi. Konsultant wykona ksero formularza i wręczy Ci kopię. Oryginał pozostanie w punkcie obsługi. Gdy wybierzemy się do punktu obsługi, powinniśmy wziąć ze sobą umową abonencką. Będzie ona potrzebna przy wypełnianiu formularza rozwiązania umowy. Oznacza to, że będziemy zobowiązani podać numer umowy oraz numer klienta. Obowiązkowe będzie również okazanie dowodu osobistego. W przypadku rozwiązania umowy ważny jest pierwszy dzień okresu rozliczeniowego – jeżeli koniec umowy znajduje się w środku tego okresu, umowa zgodnie z regulaminem będzie ważna do jego końca.
Oczywiście dla wszystkich zapracowanych osób istnieje inna forma złożenia wypowiedzenia – za pomocą listu (najlepiej poleconego za zwrotnym potwierdzeniem odbioru). Warto zaznaczyć, że jest to wariant bezpieczniejszy, gdyż mamy wówczas wpływ na dostarczenie listu do odpowiedniej osoby. W punktach obsługi może się zdarzyć, że jakiś dokument zaginie, a wówczas cała procedura się opóźni.
Uwaga!
Jeśli chcesz szybko i poprawnie przygotować wypowiedzenie umowy Play przejdź do formularza »
Wypowiedzenie umowy powinno zawierać w swej treści:
- numer telefonu w sieci Play,
- imię, nazwisko oraz adres składającego rezygnację,
- numer abonenta Play – w przypadku telefonu na abonament,
- numer rozwiązywanej umowy z Play,
- własnoręczny podpis abonenta.
Pismo kierujemy na adres Play:
P4 Sp. z o.o.
Skrytka pocztowa 41,
02-671 Warszawa,
fax: +48 22 319 44 11
Zmiana warunków
Pamiętaj, że nowe stawki za świadczone usługi telekomunikacyjne mogą pojawić się w zasadzie w każdej chwili, niezależnie od tego czy klientem danego operatora jesteś dopiero 1 dzień czy też 10 lat. Usługodawca sam decyduje co i w jakim zakresie zechce zmienić – oczywiście konsekwencje poniosą jego klienci. Problem w tym, że zmiana oferty wcale nie musi oznaczać korzyści dla usługobiorców.
Jeśli nie chcesz korzystać z nowej oferty operatora, musisz po prostu rozwiązać obowiązującą umowę. Na pocieszenie muszę dodać, że w tym przypadku jakiekolwiek kary umowne czy długie okresy wypowiedzenia nie będą miały zastosowania. Rozwiązanie umowy powinno zatem przebiec szybciej, niż w przypadku standardowej procedury. Jeśli jesteś więc klientem Play i z dnia na dzień dowiadujesz się o zmianie warunków umowy (wiążącej się głównie ze zmianą dotychczasowego cennika usług), bez przeszkód możesz rozwiązać istniejące zobowiązanie. Co więcej, nie zapłacisz za takie rozwiązanie złotówki, nawet jeśli podpisałeś umowę dzień wcześniej.