- Reklama -
czwartek, 21 listopada 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaPrawoKontrola napiwków w kasynie

    Kontrola napiwków w kasynie

    Przepisy rozporządzenia nakładają na podmioty urządzające gry w kasynach gry obowiązek prowadzenia ewidencji napiwków. Określono w sposób szczegółowy formę rejestru napiwków, dane, jakie powinien zawierać, zasady prowadzenia i przechowywania rejestru, jak również sposób dokonywania wpisów w rejestrze. Ponadto, wprowadzono obowiązki dotyczące rejestru dla naczelnika urzędu celnego właściwego ze względu na lokalizację kasyna gry. Ewidencja napiwków ma na celu ułatwienie czynności kontrolnych związanych z weryfikacją zgodności deklaracji podatkowych składanych przez pracowników kasyn gry przychodami faktycznie uzyskiwanymi przychodami z napiwków wypłacanych pracownikom kasyn. Dodatkowo prowadzenie tej ewidencji napiwków przyczynia się do zapewnienia bardziej efektywnego nadzoru sprawowanego przez Ministra Finansów nad całością operacji dokonywanych w kasynach gry.
     
    Regulacje zawarte w projekcie rozporządzenia są w zasadzie analogiczne do regulacji zawartych w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2003 r. w sprawie sposobu ewidencjonowania napiwków w kasynach gry (Dz. U. Nr 102, poz. 949), które traci moc w związku z uchyleniem art. 51 pkt 4 ustawy o grach i zakładach wzajemnych, w wyniku wejścia w życie nowelizacji ustawy o grach i zakładach wzajemnych wprowadzonej ustawą z dnia 27sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej. Doprecyzowano także, iż chodzi o kasyna gry, zaś w ust. 2 dodano zapis, iż przed rozpoczęciem prowadzenia rejestru, karty rejestru powinny być parafowane przez podmiot obowiązany do jego prowadzenia. Wprowadzono również regulację, w myśl której naczelnik urzędu celnego właściwy ze względu na lokalizację kasyna gry, przed rozpoczęciem prowadzenia rejestru opatruje przeszycie plombą, a na ostatniej stronie rejestru wpisuje liczbę jego stron i składa podpis. W dotychczas obowiązującym rozporządzeniu rejestr był poświadczany we właściwym ze względu na lokalizację kasyna gry urzędzie skarbowym.
     
    W kolejnych przepisach projektu rozporządzenia wskazano, iż rejestr prowadzi się za każdy rok kalendarzowy, nieprzerwanie przez okres działalności kasyna gry. Regulację, iż rejestr prowadzi się za każdy rok kalendarzowy wprowadzono w celu zachowania spójności z postanowieniami § 5 ust. 2, który określa 5 letni okres przechowywania rejestru. Rejestr ma być prowadzony i przechowywany odrębnie w każdym kasynie gry. Ponadto, w porównaniu z obecnie obowiązującym rozporządzeniem, zmieniono kolejność niektórych przepisów. Dodano przepis przejściowy dla podmiotów urządzających gry w kasynach gry, które prowadzą rejestr na podstawie dotychczas obowiązujących przepisów.
     
    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE