Spór dotyczył historycznej już reklamy emitowanej w 2009 roku. Od tamtego czasu zmienił się właściciel spółki. Obecnie LINK4 jest częścią międzynarodowej grupy ubezpieczeniowej RSA. Strategia LINK4 zakłada intensywne rozwijanie sprzedaży w systemie direct, ale także współpracę z innymi kanałami dystrybucji, m.in. z agentami ubezpieczeniowymi. Obecnie współpracuje z ponad 4000 osób.
Dotychczas Sądy wszystkich instancji, w tym Sąd Najwyższy, uznały, że reklamy LINK4 nie wprowadzały konsumentów w błąd i nie miały wpływu na ich decyzje co do nabycia usługi ubezpieczeniowej. Tym samym nie ma podstaw do składania roszczeń wobec LINK4 w związku z domniemaną utratą dochodów przez pośredników, co czyni powództwo zbiorowe całkowicie bezzasadnym.
To kolejny proces przegrany przez PIPUiF. W czerwcu 2012 roku Sąd II instancji potwierdził, że działania podejmowane przez PIPUiF w stosunku do LINK4 naruszały zasady uczciwej konkurencji oraz godziły w renomę spółki. Sąd nakazał PIPUiF zamieszczenie w prasie oświadczeń, że Izba prowadziła działania wymierzone w LINK4 w sposób bezprawny i nieuczciwy. Dodatkowo PIPUiF musiał, tytułem zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych LINK4, przekazać na rzecz instytucji charytatywnej kwotę 40 000 złotych.