Przepisy projektu zakładają, że do utrwalania obrazu i dźwięku mogą służyć urządzenia elektroniczne typu cyfrowego wchodzące w skład systemu monitoringu spełniającego wymagania określone w rozporządzeniu jak również kamery rejestrujące obraz kolorowy, wyposażone w funkcję automatycznego przełączania w tryb monochromatyczny, w przypadku spadku natężenia oświetlenia rejestrowanego obszaru. Jako uzupełnienie systemu do rejestracji obrazu dopuszcza się wykorzystanie cyfrowych urządzeń elektronicznych np. cyfrowych kamer przenośnych utrwalających obraz kolorowy o wysokości nie mniejszej niż 950 pikseli. W projekcie zostały zdefiniowane kategorie rejestracji obrazu. Równocześnie projekt przewiduje możliwość stosowania dotychczas zainstalowanych systemów służących utrwalaniu przebiegu imprez masowych organizowanych na stadionach, w obiektach lub na terenach umożliwiających przeprowadzenie imprezy masowej przez okres jednego roku od daty wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, pod warunkiem zainstalowania urządzeń spełniających wymagania określone dla potrzeb rejestracji obrazu I i II kategorii w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia. Dodatkowo dla potrzeb rejestracji obrazu III i IV kategorii dopuszcza się przez okres 3 lat od wejścia w życie niniejszego rozporządzenia stosowanie dotychczas zainstalowanych kamer generujących obraz o wysokości nie mniejszej niż 480 pikseli dla każdej kamery.
Projekt doprecyzowuje parametry techniczne zarejestrowanego obrazu przy stałej wartości wysokości przedmiotu oraz określa wydruk zarejestrowanego obrazu w rozdzielczości nie mniejszej niż 300 dpi przy jego wielkości nie mniejszej niż 9×13 cm. W projekcie określono wartość dopuszczalnej kompresji utrwalanego w postaci plików cyfrowych obrazu, co zapewni właściwą jakość zarejestrowanych materiałów, a także sposób ich przechowywania i zabezpieczenia na nośnikach informacji. W odniesieniu do sposobu przechowywania materiałów zgromadzonych podczas przebiegu imprezy masowej, projekt nakazuje należyte ich zabezpieczenie. Jednocześnie w przypadku, gdy utrwalony na nośniku informacji materiał spełnia wymagania, o których mowa w art. 11 ust. 2 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, wprowadzono obowiązek sporządzenia kopii zapasowej.
Projektowane rozporządzenie umożliwia również udostępnienie zarejestrowanego podczas imprezy masowej materiału na żądanie uprawnionych podmiotów. Określenie minimalnych wymagań w zakresie utrwalania obrazu i dźwięku związane jest z koniecznością zapewnienia przez organizatorów imprez masowych odpowiednich urządzeń rejestrujących, których parametry będą umożliwiały utrwalenie obrazu i dźwięku o jakości właściwej dla celów wykrywczych lub dowodowych. Przewidziano, iż jakość utrwalonego obrazu powinna pozwalać na zarejestrowanie uznanych przez operatora za istotne cech poszczególnych uczestników imprezy masowej, a utrwalony dźwięk powinien umożliwić zrozumienie treści haseł i okrzyków oraz pozwalać na określenie sposobu zachowywania się uczestników imprezy masowej.
Projektowane rozporządzenie w porównaniu do poprzednio obowiązującego rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 października 2004 r. w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych oraz minimalnych wymagań technicznych dla urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk (Dz. U. Nr 243, poz. 2438), różnicuje wymagania techniczne urządzeń rejestrujących obraz dla poszczególnych kategorii imprez masowych. W przypadku masowych imprez podwyższonego ryzyka wskazano wyższe, w stosunku do urządzeń stosowanych na pozostałych imprezach masowych, parametry techniczne urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Pozwoli to na wykorzystanie funkcjonujących obecnie systemów monitoringu i ewentualne uzupełnienie ich urządzeniami o parametrach wskazanych w rozporządzeniu. Przyjęcie takiej formuły projektowanego przepisu pozwoli ograniczyć koszty związane z wdrażaniem nowych rozwiązań technicznych, a jednocześnie spełniających wymagania rozporządzenia.