Zakres regulacji projektu rozporządzenia dotyczy: czynności sądu związane z nadawaniem klauzuli wykonalności tytułowi egzekucyjnemu wydanemu w elektronicznym postępowaniu upominawczym, sposób przechowywania tytułu wykonawczego w postaci tytułu egzekucyjnego wydanego w elektronicznym postępowaniu upominawczym zaopatrzonego w klauzulę wykonalności w systemie teleinformatycznym oraz sposób posługiwania się tytułem wykonawczym w postaci tytułu egzekucyjnego wydanego w elektronicznym postępowaniu upominawczym zaopatrzonego w klauzulę wykonalności w systemie teleinformatycznym. Przepisy projektu wprowadzają pojęcie „wydruk weryfikacyjny”. Jest to konieczne z racji m jednoznacznego ustalenia treści klauzuli wykonalności przez organy prowadzące postępowanie egzekucyjne. Elektroniczna postać tytułu wykonawczego będącego prawomocnym nakazem zapłaty zaopatrzonym w klauzulę wykonalności w systemie teleinformatycznym wymaga stworzenia dokumentu w formie papierowej, który odpowiada treści nakazu zapłaty wraz z klauzulą wykonalności i pochodzi niewątpliwie z systemu teleinformatycznego prowadzącego postępowanie upominawcze. Tak rozumiany wydruk weryfikacyjny pozwala wykorzystać klauzulę wykonalności istniejącą w systemie teleinformatycznym przez wierzyciela zamierzającego wszcząć egzekucję.
Zgodnie z § 3 rozporządzenia – nadanie klauzuli wykonalności polega na sporządzeniu, wyłącznie w systemie teleinformatycznym, i opatrzeniu podpisem elektronicznym postanowienia w przedmiocie zaopatrzenia tytułu egzekucyjnego klauzulą wykonalności oraz połączeniu go z tym tytułem. Ważnym elementem powołanego przepisu jest wymóg nałożony na system teleinformatyczny, który dotyczy połączenia orzeczenia w przedmiocie nadania klauzuli wykonalności w elektronicznym postępowaniu upominawczym z samym tytułem egzekucyjnym. Konieczność regulacji wynika z faktu, iż w przypadku nadawania klauzuli wykonalności tytułowi egzekucyjnemu istniejącemu w postaci papierowej najczęściej treść klauzuli zamieszcza się na dokumencie obejmującym tytuł egzekucyjny.
Tytuł wykonawczy wydany w elektronicznym postępowaniu upominawczym przekazywany będzie do repozytorium czyniąc o tym wzmiankę w aktach sprawy. Przez pojęcie: „repozytorium” należy rozumieć część systemu teleinformatycznego przeznaczoną do przechowywania i udostępniania tytułów wykonawczych. Celem tych unormowań jest stworzenie możliwości dostępu do informacji o wydanych tytułach wykonawczych bez korzystania z dostępu do akt postępowania rozpoznawczego. Akta sprawy prowadzonej w elektronicznym postępowaniu upominawczym podlegają archiwizacji na podstawie odrębnych przepisów. Przyczyną stworzenia repozytorium nie jest brak możliwości archiwizacji dokumentów elektronicznych, ale potrzeba posługiwania się elektronicznymi tytułami wykonawczymi także po zarchiwizowaniu akt sprawy, w której tytuł został wydany. Tytuł może być potrzebny wiele lat po jego wydaniu i winien być możliwy do wykorzystania bez trybu pobierania akt z archiwum. Ponadto należy zwrócić uwagę, iż roszczenie stwierdzone prawomocnym orzeczeniem, wprawdzie przedawnia się z upływem lat 10-ciu, ale zarzut przedawnienia uwzględnia się na wniosek, zaś bieg terminu może być przerywany lub nawet nie rozpocząć biegu z datą wydania orzeczenia. Oznacza to, iż w wyniku pozytywnego zakończenia postępowania klauzulowego system teleinformatyczny zawsze poda informacje, iż tytuł egzekucyjny zaopatrzony w klauzulę wykonalności stał się tytułem wykonawczym. Jest to istotne dla późniejszej aktywności organu prowadzącego postępowanie. Ten organ będzie zobowiązany nie tylko do sprawdzenia samej treści tytułu wykonawczego, lecz także do dokonania stosownych adnotacji o fakcie prowadzenia egzekucji z wykorzystaniem właśnie tego, konkretnego tytułu wykonawczego, a w ostateczności adnotacji o wyniku egzekucji. Analogiczne zasady będą obowiązywały w przypadku wydania dalszych tytułów wykonawczych.