Jak możemy przeczytać w licznych artykułach internetowych i prasowych, brak informacji ze strony nowego usługodawcy o tak dużej zmianie i wprowadzeniu nowych ofert, które mają wiązać niczego nie świadomych abonentów nie jest zgodne z prawem. Oczywiście nc+ stara się usprawiedliwiać swoje zachowanie m.in. tym, że wysyłało do większości abonentów informację o zmianach – jednak w formie zwykłych listów, które przecież nie mogą zagubić się podczas przesyłki. Generalnie rzecz biorąc abonenci w związku z połączeniem dotychczasowych dwóch usługodawców, będą musieli przygotować się na podwyżki z jednoczesnym zmniejszeniem liczby dostępnych kanałów w ramach posiadanego pakietu telewizyjnego. Oczywiście mają oni pełne prawo do rezygnacji z wiążącej ich umowy, ponieważ nc+ nie dotrzymało warunków przy zmianie wiążącej ich klientów oferty. Przypomnijmy także, że zmiana pakietu w nc+ na niższy nie jest możliwa – przynajmniej na chwilę obecną.
Każda zmiana oferty programowej przez jakiegokolwiek usługodawcę telewizyjnego (a zatem także przez nowy podmiot jakim jest nc+) musi być zakomunikowana względem dotychczasowych abonentów na co najmniej 30 dni przed jej wdrożeniem w życie. W ciągu 14 dni od poinformowania, każdy z abonentów ma prawo do rozwiązania umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca, w którym złożył oświadczenie o rozwiązaniu umowy. Pamiętajmy, że każdy abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji wprowadzanych zmian, przy czym termin na realizację tego prawa nie może być krótszy niż do dnia wejścia tych zmian w życie. Powyższa regulacja wynika wprost z art. 60a ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne.
Bardzo ważną informacją jest to, że w razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy, dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje zwrot ulgi przyznanej abonentowi w drodze pierwotnie zawartej umowy, o czym abonent powinien zostać także poinformowany. Zgodnie z Regulaminem dotychczasowej telewizji N, abonent ma 14 dni od wprowadzenia zmian na przesłanie wypowiedzenia – termin ten mija dokładnie 19 kwietnia 2013 r., a zgodnie z Regulaminem Cyfry+, abonent ma 30 dni od wprowadzenia zmian na przesłanie wypowiedzenia. Pamiętajmy, że brak wypowiedzenia jest równoznaczny z akceptacją oferty.
Mając powyższe na uwadze, każdy niezadowolony ze zmiany abonent może zrezygnować z wiążącej go umowy poprzez wysłanie pisemnego oświadczenia o rozwiązaniu umowy (pamiętajmy o oddaniu numeru umowy i daty jej zawarcia). Wskażmy w takim piśmie powód naszej rezygnacji – brak akceptacji wprowadzanych zmian przez nowego usługodawcę oraz brak poinformowania o nowych pakietach telewizyjnych (jeśli oczywiście nc+ nie informowało nas o zmianach). Rezygnację wysyłamy listem poleconym do siedziby telewizji nc+ (dla abonentów Cyfry+: skr. pocztowa nr 8, 02-100 Warszawa; dla abonentów telewizji N: ul. J. Conrada 37, 31-357 Kraków. Rezygnację możemy wysłać także na adres ITI Neovision ul. Kłobucka 23, 02-699 Warszawa) lub osobiście w jakimkolwiek autoryzowanym punkcie obsługi klienta (pamiętajmy o tym, aby zabrać ze sobą w takim przypadku potwierdzenie złożenia rezygnacji u przedstawiciela nc+).