- Reklama -
czwartek, 21 listopada 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaBiznesKto może starać się o dofinansowanie studiów podyplomowych z urzędu pracy?

    Kto może starać się o dofinansowanie studiów podyplomowych z urzędu pracy?

    O takie dofinansowanie może starać się:

    1. bezrobotny lub
    2. poszukujący pracy, który:
    • jest w okresie wypowiedzenia stosunku pracy lub stosunku służbowego z przyczyn dotyczących zakładu pracy,
    • jest zatrudniony u pracodawcy, wobec którego ogłoszono upadłość lub który jest w stanie likwidacji z wyłączeniem likwidacji w celu prywatyzacji,
    • otrzymuje świadczenie socjalne przysługujące na urlopie górniczym lub górniczy zasiłek socjalny, określone w odrębnych przepisach,
    • uczestniczy w zajęciach centrum integracji społecznej lub indywidualnym programie integracji, o którym mowa w przepisach o pomocy społecznej,
    • jest żołnierzem rezerwy,
    • pobiera rentę szkoleniową,
    • pobiera świadczenie szkoleniowe,
    • podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie na podstawie przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników jako domownik lub małżonek rolnika, jeżeli zamierza podjąć zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub działalność poza rolnictwem,
    • jest w wieku 45 lat i powyżej, pracuje, wykonuje inną pracę zarobkową lub prowadzi działalność gospodarczą i jest zainteresowany pomocą w rozwoju zawodowym.

     

    Aby skorzystać z tej formy pomocy należy złożyć, we właściwym powiatowym urzędzie pracy, wniosek o dofinansowanie kosztów studiów podyplomowych.  

    Do wniosku należy załączyć dokument zawierający informację o nazwie, terminie realizacji i koszcie studiów podyplomowych. Niektóre urzędu pracy wymagają również załączenia dokumentu stanowiącego uprawdopodobnienie uzyskania odpowiedniej pracy w postaci oświadczenia przyszłego pracodawcy o zamiarze powierzenia wnioskującemu odpowiedniego stanowiska lub oświadczenia o zamiarze podjęcia przez wnioskującego działalności gospodarczej po ukończeniu studiów. Z osobą, która skorzysta z dofinansowania starosta podpisuje umowę o dofinansowanie studiów podyplomowych, która określa w szczególności prawa i obowiązki stron oraz wysokość i tryb przekazywania środków na pokrycie kosztów takich studiów w formie bezpośrednich wpłat na konto organizatora tych studiów.

     

     

    Urząd finansuje koszt studiów do wysokości 100 % odpłatności, jednak nie więcej niż 300% przeciętnego wynagrodzenia.

    Za okres uczestnictwa w zajęciach przewidzianych programem studiów przysługuje stypendium w wysokości 20% zasiłku dla bezrobotnych. Stypendium nie przysługuje osobom poszukującym pracy. Dofinansowanie trwa przez cały okres studiów a wpłaty na pokrycie kosztów studiów wpłacane są bezpośrednio na konto organizatora studiów.

     

     

    Wyłożona przez urząd pracy kwota podlega zwrotowi w sytuacji przerwania studiów podyplomowych z winy uczestnika. Uczestnikowi studiów podyplomowych, który w trakcie ich odbywania podjął zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub działalność gospodarczą, nie zawiesza się wypłaty stypendium do planowanego terminu ukończenia tych studiów. Takiej osobie przysługuje odszkodowanie z tytułu ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z tymi studiami oraz w drodze do miejsca studiów i z powrotem, wypłacane przez instytucję ubezpieczeniową, w której uczestnik ten został ubezpieczony. Koszty ubezpieczenia uczestnika studiów podyplomowych od następstw nieszczęśliwych wypadków ponosi urząd pracy, z wyłączeniem przypadku, gdy uczestnik ten posiada już takie ubezpieczenie.

     

     

    www.SerwisPrawa.pl

    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE