Spis treści
Nabór wniosków o Dobry Start od 1 lipca
1 lipca rusza nabór wniosków do tegorocznej edycji programu Dobry start, które wynosi 300 zł na wyprawkę szkolną dla każdego ucznia. Wnioski o świadczenie Dobry start można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną. Do dyspozycji rodziców i opiekunów są 3 kanały elektroniczne:
- Portal Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej Emp@tia
- PUE ZUS
- Bankowość elektroniczna.
Wypłata przyznanego świadczenia nastąpi w formie bezgotówkowej, na wskazane we wniosku konto bankowe.
Termin złożenia wniosku o Dobry Start
Wnioski o świadczenie Dobry start można składać jedynie od 1 lipca do 30 listopada danego roku. Wnioski po tym terminie zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.
Rodzice powinni przy tym pamiętać, że jedynie złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
Świadczenie Dobry start w wysokości 300 zł przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole do ukończenia przez nie 20. roku życia. W przypadku dzieci z niepełnosprawnością – do ukończenia 24. roku życia.