Projekt stanowi kompromis pomiędzy potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w meczu piłki nożnej oraz potrzebą upowszechniania i rozwijania przyjaznych relacji międzyludzkich, a także relacji międzynarodowych w duchu rywalizacji sportowej drużyn piłki nożnej. W trakcie prac nad projektem projektodawca posiłkował się przepisami zawartymi w Europejskiej Konwencji w sprawie przemocy i ekscesów widzów w czasie imprez sportowych, a w szczególności meczów piłki nożnej, sporządzona w Strasburgu dnia 19 sierpnia 1985 r., jak również rekomendacją Rady Europy – Recomendation on Measures to be taken by the Organisers of Football Matches and Public Authorities (93/1). Ponadto w trakcie prac nad projektem korzystano z rozwiązań ujętych w piątej edycji Podręcznika Bezpieczeństwa Na Obiektach Sportowych (będącego tłumaczeniem publikacji „Guide to Safety At Sports Grounds” opublikowanej przez Departament Kultury, Mediów i Sportu Wielkiej Brytanii). Wskazać jednakże należy, iż korzystanie z dorobku ww. dokumentów jest możliwe w granicach wyznaczonych przez upoważnienie ustawowe do wydania rozporządzenia.
Projektowane rozporządzenie ma za zadanie określić warunki bezpieczeństwa dla osób uczestniczących w meczu piłki nożnej. Nie jest natomiast celem tego aktu prawnego określenie technicznych wymogów dla zapewnienia bezpieczeństwa. W projekcie rozporządzenia zostały m.in. uregulowane kwestie dotyczące identyfikacji osób uczestniczących w meczu piłki nożnej. Przyjęto, iż system powinien umożliwiać rejestrację osób wchodzących na stadion oraz podawanie w czasie rzeczywistym liczby osób przebywających na stadionie. Ponadto system powinien umożliwiać identyfikację osób uczestniczących w meczu piłki nożnej w celu weryfikacji uprawnień do przebywania widzów na stadionie podczas meczu piłki nożnej.
Przepisy regulują także zintegrowane stanowisko dowodzenia. Ma to być pomieszczenie udostępnione dla służb kierujących zabezpieczeniem meczu piłki nożnej, a szczególności dla kierownika do spraw bezpieczeństwa oraz służb ratowniczych i Policji. Zintegrowane stanowisko dowodzenia ma być zapewniać koordynację działań prowadzonych w związku z zapewnieniem bezpieczeństwa meczu piłki nożnej i monitorowanie i rejestrację zachowań osób uczestniczących w meczu piłki nożnej na stadionie oraz wokół niego. W obecnej wersji projektu odstąpiono od określania wymogów dotyczących sprzętu, w jaki zintegrowane stanowisko dowodzenia powinno zostać wyposażone. Uznano bowiem, iż kwestia ta powinna być przedmiotem decyzji właściciela stadionu, w jaki sprzęt należy stanowisko wyposażyć, istotne jest, aby sprzęt umożliwiał realizację zadań zintegrowanego stanowiska dowodzenia.
Opisany został również sposób rozmieszczenia na stadionie osób uczestniczących w meczu piłki nożnej. Punktem wyjścia jest, fakt, iż na mecze piłki nożnej możliwa jest sprzedaż biletów wyłącznie na miejsca siedzące, natomiast na każdym bilecie znajduje się informacja o przydzielonym miejscu. Projektowane rozporządzenie zakłada, iż miejsca na stadionie zostaną zgrupowane we właściwe sektory, do których prowadzić będą ciągi komunikacyjne. Dla sektorów określone zostały minimalne wymagania dotyczące bezpieczeństwa osób uczestniczących w meczu piłki nożnej. Odstąpiono od dotychczasowej formuły nakazującej
kierowanie osób uczestniczących w meczu piłki nożnej do odseparowanych od siebie sektorów tak, aby w sposoby te nie miały możliwości wywołania zagrożenia dla życia lub zdrowia ludzkiego bezpieczeństwa, mienia lub porządku publicznego. Przepis ten w obecnym kształcie nakazuje dążenie do zminimalizowania wystąpienia tego zagrożenia w oparciu o analizę przewidywanych zagrożeń.
Ponadto zaprojektowane rozporządzenie zakłada obowiązek odpowiedniego oznaczenia miejsc na stadionie nieprzeznaczonych dla osób uczestniczących w meczu piłki nożnej oraz wyposażenie tych miejsc w system kontroli wejść i wyjść, w szczególności objęcie ich nadzorem członków służby porządkowej lub objęcie systemem monitoringu wizyjnego. Przepisy projektu stanowią, że dostęp do zaplecza parkingowego w postaci dróg podporządkowanych nie powinien stwarzać nadmiernych utrudnień w ruchu drogowym na drogach z pierwszeństwem przejazdu.