- Reklama -
środa, 20 listopada 2024
- Reklama -
Więcej

    Wyprzedaż

    Podczas zakupowej gorączki należy zachować zdrowy rozsądek. Warto też pamiętać o przysługujących nam prawach. Jednym z najważniejszych praw konsumenta jest prawo do reklamacji. Jeśli produkt kupiony na wyprzedaży posiada wady, mamy prawo go reklamować. Reklamację należy złożyć na piśmie u sprzedawcy. Można to zrobić w ciągu dwóch lat od zakupu, jednakże nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od wykrycia wady. W przypadku przekroczenia tego terminu, utracimy przysługujące nam uprawnienia. Przypomnieć należy, że jeżeli przyczyną obniżenia ceny jest wada produktu, o której wiedzieliśmy podczas zakupu, nie możemy go z tego powodu reklamować. Składając reklamację możemy w pierwszej kolejności żądać bezpłatnej naprawy lub wymiany towaru na nowy. Zwrotu pieniędzy można domagać się w przypadku, kiedy sprzedawca nie jest w stanie naprawić ani wymienić produktu lub takie działania wymagają nadzwyczajnych kosztów. Pamiętajmy, żeby zachować paragon, który jest potwierdzeniem zakupu. Powinniśmy go otrzymać bez względu na to, czy zakupów dokonujemy w supermarkecie czy na bazarze.
     
    Możemy także powołać się na gwarancje. Podobnie jak niezgodność towaru z umową – umożliwia ona konsumentowi dochodzenie roszczeń w przypadku, gdy nabyta rzecz okazała się wadliwa. Gwarancja jest jednak dobrowolna – przedsiębiorca może jej udzielić, ale nie musi. Jej udzielenie nie może pociągać za sobą konieczności uiszczenia opłaty. Ponadto należy pamiętać o tym, że gwarancja nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień do reklamacji towaru niezgodnego z umową.
     
    Warto także pamiętać o zwrotach i wymianie towaru pełnowartościowego. Jeśli kupiony na wyprzedaży produkt nie ma wad, a jedynie – po namyśle – stwierdzamy, że nam się po prostu nie podoba, to tylko od dobrej woli sprzedawcy zależy, czy przyjmie go z powrotem i zwróci nam pieniądze. Przedsiębiorcy coraz częściej stosują taką praktykę. W przypadku, gdy nie jesteśmy zadowoleni z zakupu, nie mamy możliwości zwrotu produktu. Zależy to jedynie od dobrej woli sprzedawcy. Zanim kupimy produkt, należy dowiedzieć się w jakim terminie można go zwrócić. Takie same zasady obowiązują w przypadku wymiany towarów.
     
    Tłok panujący w sklepach oraz pośpiech powodują, że kupujemy nieuważnie i nie zwracamy uwagi na cenę. Zdarza się, że dopiero przy kasie dowiadujemy się, że za produkt musimy ostatecznie zapłacić więcej. Pamiętajmy, że cena podana na półce lub na metce jest obowiązującą. W związku z tym, mamy prawo kupić produkt po tej właśnie cenie.
     
    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE