Ilość drewna, jaką można było nabyć w ten sposób, była także ograniczona, ponieważ wynikała z historii zakupowej i nie mogła przekroczyć ilości drewna nabytego rok wcześniej. W związku z powyższym, w trybie rokowań internetowych surowca drzewnego nie mogli nabyć, ani dotychczasowi kontrahenci planujący rozwój swojego przedsiębiorstwa, ani nowi.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznała, że Lasy Państwowe przez to, że uzależniają przystąpienie do rokowań internetowych – głównego kanału dystrybucji drewna – od posiadanej historii zakupowej oraz jej przebiegu, nadużywają pozycji dominującej na krajowym rynku hurtowej sprzedaży drewna. Stosowana przez Lasy Państwowe praktyka prowadziła do ograniczenia konkurencji pomiędzy przetwórcami drewna i przede wszystkim dyskryminowała podmioty wchodzące na rynek i mające krótką historię zakupów. Na Państwowe Przedsiębiorstwo Lasy Państwowe nałożona została sankcja finansowa w wysokości 1,5 mln zł.
Przedsiębiorca skorzystał z przysługującego mu prawa i odwołał się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W dniu 21 stycznia 2011 roku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję Prezes UOKiK, oddalając odwołanie Lasów Państwowych. Sąd podtrzymał również nałożoną przez Urząd karę pieniężną.
Warto wspomnieć, iż niezależnie od złożonego odwołania, Lasy Państwowe wprowadziły bardziej konkurencyjne zasady sprzedaży drewna. Aktualnie 55% surowca sprzedawane jest poprzez internetowe przetargi ograniczone, w których podobnie jak w rokowaniach internetowych, mogą uczestniczyć wyłącznie podmioty posiadające historię zakupową, natomiast 45% jest dostępne poprzez aplikację e-drewno – otwartą aukcję internetową, w której może wziąć udział każdy przedsiębiorca. Dlatego też, podmioty, które planują wejście na rynek bądź rozwój swej działalności mają większą możliwość zakupu drewna niż kilka lat temu, kiedy w otwartej sprzedaży znajdowało się zaledwie niecałe 7% surowca posiadanego przez Lasy Państwowe.
Zgodnie z obowiązującym prawem przedsiębiorca, wobec którego została wydana decyzja przez Prezesa UOKiK, może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Następnie, od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym.