W projekcie nowelizacji uregulowana została kwestia pieczęci zastępcy komornika sądowego. W praktyce zastępcy komorników używają obecnie pieczęci zastępowanego komornika, przy której zamieszczają dopisek „zastępca” lub, jeżeli zastępcą komornika jest inny komornik, używa on swojej pieczęci. Praktyka ta wymaga ujednolicenia. Z tego względu konieczne jest wprowadzenie regulacji dającej zastępcy komornika legitymację prawną do używania przez niego pieczęci zastępowanego komornika. Taka regulacja nie stoi w sprzeczności ani z ustawą z dnia 31 stycznia 1980 r. o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych, ani z dekretem z dnia 7 grudnia 1955 r. o godle i barwach Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych, który obowiązuje z wyłączeniem regulacji dotyczących godła i barw Rzeczypospolitej Polskiej, ani też z wydanym na jego podstawie rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 1955 r. w sprawie tablic i pieczęci urzędowych. Zgodnie bowiem z treścią § 25 wskazanego powyżej rozporządzenia, do Mennicy Państwowej należy przekazać tylko te pieczęcie, które nie mogą być używane np. z powodu zniesienia jednostki organizacyjnej. W sytuacji ustanowienia zastępcy komornika, w tym na skutek odwołania lub śmieci komornika, nie dochodzi jednak do likwidacji jednostki organizacyjnej, jaką jest kancelaria komornika. W funkcjonującej kancelarii, do czasu powołania nowego komornika lub likwidacji kancelarii, wykonywane są nadal wszystkie czynności egzekucyjne.
Kolejna zmiana dotyczy kancelarii komorniczej właściwej do wykonywania czynności egzekucyjnych w obszarze właściwości nowo utworzonego sądu rejonowego. Zgodnie z obecnie obowiązującym art. 7 ust. 2 ustawy o komornikach sądowych i egzekucji -w wypadku utworzenia nowego sądu rejonowego, komornicy, których siedziby kancelarii położone są w obszarze właściwości nowo utworzonego sądu, z chwilą jego utworzenia stają się z mocy prawa komornikami przy tym sądzie. Regulacja ta nie spełnia swej roli wówczas, gdy w obszarze nowo utworzonego sądu nie znajduje się żadna siedziba kancelarii komorniczej. W takim przypadku istnieje niebezpieczeństwo, że z uwagi na brak komornika w nowo utworzonym rewirze do czasu jego powołania nastąpiłby paraliż czynności egzekucyjnych. Dotyczy to zwłaszcza egzekucji z nieruchomości, której nie może prowadzić inny wybrany przez wierzyciela komornik. Regulacje proponowane w dodawanych w art. 7 ustępach 2a i 2b mają zapobiec takiej sytuacji. Przewidziano bowiem, iż w takim przypadku Minister Sprawiedliwości z urzędu zarządzi utworzenie wolnego stanowiska komornika sądowego i rozpocznie procedurę jego obsadzenia. Do czasu zakończenia tej procedury lub zniesienia rewiru po bezskutecznym trzykrotnym obwieszczeniu, czynności egzekucyjne wykonywaliby komornicy dotychczas właściwi.
Kolejne zmiany mają na celu usprawnienie i przyspieszenie procedury obsady wolnego stanowiska komornika sądowego. Zgodnie z obecnie obowiązującym brzmieniem tego przepisu, prezes sądu apelacyjnego przesyła odpis wniosku radzie właściwej izby komorniczej w celu wyrażenia opinii o kandydacie w terminie 21 dni, a po jej uzyskaniu przesyła wniosek Ministrowi Sprawiedliwości, który z kolei zwraca się do właściwego organu Policji o nadesłanie informacji o osobie ubiegającej się na stanowisko komornika. Informację tą Policja ma obowiązek sporządzić w terminie 30 dni. Proponowana zmiana przewiduje, że Minister Sprawiedliwości, a nie jak dotychczas prezes sądu apelacyjnego, będzie się zwracał o zaopiniowanie kandydatów przez właściwą radę izby komorniczej, co znacznie przyspieszy postępowanie administracyjne w przedmiocie obsady wolnego stanowiska komornika. Przyspieszeniu postępowania posłuży również rezygnacja z obowiązku uzyskiwania od organów Policji informacji o kandydacie na stanowisko komornika i asesora komorniczego oraz o osobie ubiegającej się o wpis na listę aplikantów komorniczych. Wprowadzenie możliwości ubiegania się przez kandydata o powołanie tylko na jedno stanowisko komornika sądowego, a nie jak jest obecnie na stanowisko w jednym rewirze komorniczym, uniemożliwi kandydatom jednoczesne składanie kilku wniosków o powołanie na różne stanowiska komornika sądowego w rewirze, w którym do obsady będzie w danej chwili kilka wolnych stanowisk. Takie rozwiązanie usprawnieni procedury w przedmiocie obsady wolnego stanowiska komornika sądowego, co będzie korzystne dla wszystkich kandydatów starających się o powołanie na takie stanowisko.
Ponadto zrezygnowano z obowiązku zawiadamiania przez Ministra Sprawiedliwości prezesa właściwego sądu okręgowego o zgłoszeniu przez komornika utworzenia kancelarii oraz nałożeniu na prezesa sądu apelacyjnego obowiązku zawiadomienia Ministra Sprawiedliwości, prezesa właściwego sądu rejonowego oraz rady właściwej izby komorniczej o przyjęciu ślubowania od komornika. Wprowadzona została również zmiana, która uniemożliwia ustanie zawieszenia komornika w czynnościach w razie prawomocnego zakończenia postępowania wyrokiem skazującym. W obecnym stanie prawnym każde prawomocne zakończenie postępowania karnego toczącego się przeciwko komornikowi skutkuje ustaniem zawieszenia, a więc również komornik skazany prawomocnym wyrokiem karnym, do czasu zakończenia procedury w przedmiocie odwołania go ze stanowiska, ma prawo wykonywać czynności egzekucyjne.