- Reklama -
środa, 20 listopada 2024
- Reklama -
Więcej

    Informacje o urzędniku

    Zgodnie z art. 2 rozporządzenia na wniosek prezesa sądu lub właściwego prokuratora: Naczelnego Prokuratora Wojskowego, prokuratora apelacyjnego, okręgowego bądź wojskowego prokuratora okręgowego, komendant powiatowy (miejski) Policji właściwy ze względu na miejsce zamieszkania kandydata lub pracownika, zarządza zebranie materiałów stanowiących podstawę sporządzenia informacji o kandydacie lub pracowniku. Zadaniem prezesa sądu lub prokuratora jest wskazanie we wniosku danych osobowych kandydata lub pracownika: imię (imiona) i nazwisko, nazwisko rodowe, imiona rodziców, datę i miejsce urodzenia, numer ewidencyjny PESEL, miejsce zamieszkania, miejsce pobytu – jeżeli jest inne niż miejsce zamieszkania, oraz cel sporządzenia informacji. Podstawą do sporządzenia informacji o kandydacie lub pracowniku stanowią dane uzyskane w drodze wywiadu środowiskowego oraz uzyskane przez organy Policji w ramach innych czynności służbowych. Wywiad należy przeprowadzać w miejscu zamieszkania i pobytu kandydata lub pracownika – jeżeli jest inne niż miejsce zamieszkania, oraz w jego miejscu pracy lub nauki. Informacje są zbierane w szczególności od kandydata, jego rodziny, sąsiadów, przełożonych w miejscu pracy lub nauczycieli i wychowawców w szkole.

    Funkcjonariusza Policji przeprowadzającego wywiad należy powiadomić o celu wywiadu. Funkcjonariusz przed podjęciem czynności musi powiadomić osoby mające udzielić mu informacji o celu wywiadu. Musi on również sporządzić notatkę z przebiegu wywiadu, ze wskazaniem osób udzielających mu informacji, podaniem ich danych obejmujących imię (imiona) i nazwisko, miejsce zamieszkania oraz zawód i miejsce pracy lub rodzaj zajęcia. Do notatki trzeba dołączyć dokumenty uzyskane przez organy Policji w ramach innych czynności służbowych. Jest on zobowiązany do zachowania w tajemnicy wszystkie okoliczności, o których dowiedział się w trakcie przeprowadzania wywiadu. W przypadku, gdy zachodzi potrzeba uzyskania materiałów z innego powiatu (miasta), komendant musi zwrócić się do właściwego komendanta powiatowego (miejskiego) Policji o zebranie i przekazanie materiałów, przesyłając kopię wniosku prezesa sądu lub prokuratora.

    Komendant ma 30 dni od dnia wpływu wniosku prezesa sądu lub prokuratora na sporządzenie informacji o kandydacie lub pracowniku oraz przekazanie ich prezesowi sądu lub prokuratorowi. Do przekazywanych informacji należy załączyć zebrane materiały służące do sporządzenia informacji chyba, że przekazanie ich jest niedopuszczalne na podstawie odrębnych przepisów. Jednakże w sytuacji, gdy zachodzi potrzeba uzyskania materiałów z innego powiatu (miasta) termin przedstawienia informacji przedłuża się o 14 dni. Informacja powinna zawierać dane osobowe kandydata lub pracownika, dane o zachowaniach świadczących o naruszaniu porządku prawnego oraz dane o kontaktach ze środowiskami przestępczymi lub grupami środowiskowymi patologii społecznej i o charakterze tych kontaktów i dane o okolicznościach wskazujących na uzależnienie od alkoholu, środków odurzających lub substancji psychotropowych. Wzór kwestionariusza informacji określa załącznik do rozporządzenia.

    www.SerwisPrawa.pl

    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE