- Reklama -
środa, 20 listopada 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaPracaWpływ procedury dla sygnalistów na wizerunek firmy

    Wpływ procedury dla sygnalistów na wizerunek firmy

    System dla sygnalistów a wizerunek organizacji

    Procedura sygnalistyczna pozwala na szybką identyfikację i eliminację zaistniałej lub od dawna funkcjonującej nieprawidłowości. Trzeba pamiętać, że whistleblowing sam w sobie nie powoduje ich powstawania.

    Zgłoszenie problemu przez sygnalistę pozwala zachować tę informację wewnątrz organizacji, co z perspektywy wizerunkowej firmy jest dużo korzystniejszym rozwiązaniem. Wydostanie się informacji o nieprawidłowości do organów zewnętrznych lub mediów może wiązać się z jednostronnym, zniekształconym przekazem, który nie przedstawia szerszego kontekstu sytuacji.

    Dlatego tak ważne jest, aby nieprawidłowości były w pierwszej kolejności zgłaszane przez funkcjonujący w spółce system dla sygnalistów (przykładem takiego systemu jest WhistBoard <https://whistboard.com/>) –w takim wypadku zarząd ma czas i możliwość, aby zapobiec negatywnym skutkom naruszenia i niekontrolowanemu rozpowszechnianiu się informacji.
     

    Jak procedura sygnalistyczna chroni reputację firmy
     

    Brak możliwości efektywnego zgłoszenia nieprawidłowości może wiązać się z ryzykiem narażenia wizerunku firmy. Można wyobrazić sobie taką sytuację – w wyniku frustracji, spowodowanej występującą nieprawidłowością, pracownik informuje o niej podmioty zewnętrzne, np. organy państwowe (takie jak policja, NKF) lub media. W tym momencie spółka traci kontrolę nad rozwojem wydarzeń i mimowolnie przyjmuje pozycję obwinionego. Wdrożenie wydajnego systemu dla sygnalistów pozwala ograniczyć tego typu zagrożenia.
    W dobie rosnącej potrzeby kierowania się zasadą społecznej odpowiedzialności biznesu i wdrażania polityk compliance, szczególnie ważna jest transparentność działań i troska o dobrobyt pracowników. Odpowiednio wcześnie wdrożone procedury sygnalistyczne pomagają utrzymać przejrzystość komunikacji i dostarczają niezbędnych narzędzi do efektywnego zarządzania kryzysem, jak i zapobiegania mu. Co więcej, system whistleblowingowy może być pozytywnym elementem wizerunku firmy i odpowiadać na potrzeby klientów, którzy cenią etyczne zachowania firmy, kulturę prawdy i wzajemnego szacunku. Jest to kwestia, o której nie można zapomnieć w czasach nasilającej się potrzeby identyfikacji z markami i belief-drivenbuying. Transparentność działań organizacji coraz częściej wykracza poza sferę wizerunkową i staje sięk luczowym aspektem istnienia firmy.

     

    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE