- Reklama -
sobota, 18 maja 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaBiznesKurier dla sklepu internetowego

    Kurier dla sklepu internetowego

    O ich popularności decyduje możliwość dostawy już w następnym dniu po nadaniu i wygoda odbioru przesyłki. Jednocześnie kurier jest też formą dostawy ze sklepu internetowego, z której nie można zrezygnować, ponieważ jako jedyna (obok przesyłki pocztowej, z której chętnie korzysta tylko jedna czwarta klientów e-commerce) dociera do każdego potencjalnego klienta w kraju. Warto przy tym zauważyć, że wielu internautów wskazuje na atrakcyjne ceny dostawy jako na istotny czynnik wpływający na ich decyzje zakupowe. Tak więc wybierając kuriera dla sklepu internetowego warto zadbać o to żeby był to tani kurier. Kurier to również jedna z popularniejszych metod zwrotu towarów do sklepu internetowego, na który wskazuje ponad czterdzieści procent kupujących (podobnie jak na zwrot do sklepu stacjonarnego). Oczywiście większość klientów (prawie dwie trzecie) preferuje zwrot przez Paczkomat.

    Usługi kurierskie dla twojego sklepu internetowego

    Jak już wspomniano, kurier dla sklepu internetowego to konieczność, ale w obecnej sytuacji polskie sklepy internetowe muszą też oferować klientom także dostawę do automatów paczkowych. Z tego względu najlepszą opcją może być InPost kurier, który dostarczy paczki i do domu klienta i do Paczkomatu® i posiada jednocześnie największą sieć maszyn. Jest to szczególnie korzystne dla początkujących sklepów internetowych, ponieważ nie muszą mieć osobnych umów na przesyłki kurierskie i Paczkomatowe. Oznacza to mniejszy kłopot, ale także potencjalnie niższe koszty, ponieważ operator oferuje zniżki przy długoterminowych umowach zależne od liczby wysyłanych przesyłek. Na przykład w ofercie abonamentowej InPost klient uiszcza stałą miesięczną opłatę, którą może w całości przeznaczyć na zakup usług operatora po obniżonych cenach. Im wyższa kwota abonamentu, tym tańsze usługi kuriera. InPost oferuje sklepom internetowym także możliwość obsługi zwrotów poprzez sieć Paczkomatów operatora.

    Kurier dla sklepu internetowego – dlaczego InPost?

    Najtańszy kurier dla sklepu internetowego to taki, który dostarcza przesyłki do Paczkomatu. Te w InPost zaczynają się od 8,91 zł netto, przy czym o cenie decyduje rozmiar Paczek (w jednym z trzech gabarytów), a nie ich waga (która wynosi zawsze maksymalnie 25kg). Tyle samo kosztuje nadanie przesyłki ze zwrotem przez kupującego (usługa Szybkie Zwroty jest realizowana na koszt sprzedawcy). Natomiast przesyłki kurierskie zaczynają się od 9,99zł netto i zależne są od wagi paczki. Oczywiście konkretne ceny zależne są też od umowy jaką sklep internetowy zawiera z operatorem – trzeba poprosić o indywidualną wycenę – ale generalnie oferta InPost jest dość elastyczna i łatwo można dopasować się do potrzeb twojego sklepu.

    Co jeszcze oferuje klientom biznesowym InPost?

    Przesyłki można nadawać w Paczkomatach, ale można też zamówić kuriera, który odbierze paczki. Jest to usługa bezpłatna przy nadawaniu pięciu lub więcej paczek na raz, co dla sklepy internetowego nie powinno być problemem. Korzystne dla początkującego sklepu internetowego będzie też powiązanie z budzącą zaufanie marką, jak również wygoda korzystania z usług operatora z punktu widzenia klienta. Na wygodę tą wpływa dostępność flagowego produktu InPost – Paczkomatów® – których jest już ponad szesnaście tysięcy oraz możliwość korzystania z innowacyjnej aplikacji mobilnej InPost Mobile, która nie tylko pozwala na łatwe śledzenie przesyłek, ale także oferuje wiele dodatkowych funkcji. Można za jej pomocą, na przykład, zdalnie otwierać skrytki Paczkomatu, opłacić przesyłkę pobraniową, przedłużać czas przechowywania przesyłki w Paczkomacie, czy przekierować paczkę kurierską do Paczkomatu lub do sąsiadów. Zarówno w przypadku dostawy kurierem, jak i do Paczkomatu, możliwe jest nadanie przesyłki za pobraniem, w tym w aplikacji, kartą płatniczą i BLIKiem. Jeśli chodzi o Paczkomaty, to warto wspomnieć, że aż 98% przesyłek dociera do klienta następnego dnia po nadaniu. Paczkomaty są także bardziej ekologiczną formą dostawy, a badania Gemius wskazują, że aż 60% ankietowanych internautów oczekuje dostaw przyjaznych dla środowiska. Poza standardową przesyłką kurierską, InPost oferuje też przesyłkę dostarczaną do określonej godziny w kolejnym dniu (do dziesiątej, dwunastej, lub siedemnastej) i usługi kuriera lokalnego dostępnego w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu oraz w miejscowościach w odległości do 30 km od granic tych miast.

    Poprzedni artykuł
    Następny artykuł
    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE