- Reklama -
wtorek, 30 kwietnia 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaInneJak i gdzie założyć konto internetowe w banku?

    Jak i gdzie założyć konto internetowe w banku?

    Dlaczego konta internetowe?

    Popularność kont internetowych i zwiększenie zainteresowania nimi w ostatnich latach wynika z wielu czynników. Najważniejszymi zaletami jednakże są: komfort korzystania, koszt ich utrzymania, jak również nowoczesność. Komfort wynika przede wszystkim z możliwości kontrolowania swoich zasobów z każdego miejsca, gdzie mamy dostęp do Internetu. W komputerze, tablecie, czy smartfonie możliwe jest dokonywanie płatności, oszczędzanie, itp. Koszty są znacznie niższe. A to ze względu na to, że obsługa kont internetowych spada przede wszystkim na ich klienta – to on w systemie dokonuje wszelkich zmian i kontaktuje się z bankiem tym właśnie kanałem. Zdecydowana większość internetowych kont dostępna jest bezpłatnie.

    Gdzie założyć konto internetowe?

    Oferty kont internetowych posiada w ofercie aż kilkanaście polskich banków – dziś jest to między innymi mBank, Alior Sync, GetIn Bank, ING, Polbank Reifessen Bank, Toyota Bank i wiele innych. Przed wyborem banku możesz sprawdzić aktualną listę banków, które umożliwiają złożenie wniosku o założenie konta internetowego przez Internet . Oczywiście oferty tych banków różnią się między sobą w znaczącym stopniu – i kosztami, i opcjami dostępu i wszystkim, co związane z tak zwanymi dodatkowymi korzyściami typu cashback za wykonywanie określonych operacji, ułatwione opcje oszczędzania i wiele więcej. Dlatego też, przed dokonaniem wyboru warto przyjrzeć się bliżej temu, co jest Ci oferowane i dopiero potem złożyć wniosek.


    Zakładanie konta internetowego

    Aby założyć konto internetowe, wystarczy kilka kroków. Pierwszym z nich, po dokonaniu wyboru właściwego dla siebie banku, jest wejście na jego stronę i wybranie z dostępnych opcji tę związaną ze złożeniem wniosku o otwarcie konta osobistego. Należy w nim, wypełniając kolejne pola formularza, podać swoje dane – dokładnie tak samo, jak przy zakładaniu konta tradycyjnego. Przygotować więc warto dowód osobisty lub paszport, gdyż potrzebne będą nr dokumentu tożsamości oraz numer PESEL. Po uzupełnieniu wszystkich pól, poczekać trzeba na przyjęcie wniosku i wskazówki co do kolejnych etapów postępowania. Kolejnym krokiem, który na nas czeka jest podpisanie umowy – metody autoryzacji są dwie. Pierwsza, prostsza i szybsza jest dostępna w momencie, gdy posiadamy już inny rachunek bankowy – wtedy wystarczy dokonać z niego przelewu drobnej kwoty – minimum 1 gr na nowo otwarty rachunek. Jeśli zaś rachunku nie posiadamy, odwiedzi nas kurier z umową do podpisania. Wtedy na aktywację konta poczekamy co najmniej kilka dni od złożenia wniosku. A gdy autoryzacja przejdzie pomyślnie, konieczna będzie aktywacja konta – zazwyczaj przy wykorzystaniu otrzymanych telefonicznie lub mailowo danych służących do tego. Po jej zakończeniu korzystać będzie można z pełnej funkcjonalności konta.

    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE