- Reklama -
środa, 1 maja 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaPrawa konsumentaReklamacja usługi telekomunikacyjnej

    Reklamacja usługi telekomunikacyjnej

    Dzięki ubiegłorocznym zmianom prawnym, reklamacji usługi telekomunikacyjnej stała się dużo prostsza, niż miał to miejsce jeszcze kilka lat temu.  Dokładnie 8 czerwca 2014 r. weszło w życie Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej, które w całości zastąpi Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej.

    Zgodnie z powyższymi przepisami, Rozporządzenie określa  warunki, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej za niedotrzymanie z winy przedsiębiorcy wyznaczonego terminu zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej lub usługi przyłączenia do sieci w celu zapewnienia korzystania z usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu przez jednostki, o których mowa w art. 81 ust. 5 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne, niedotrzymanie z winy dostawcy usług określonego w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych terminu rozpoczęcia świadczenia tych usług, niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi telekomunikacyjnej, nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej, tryb postępowania reklamacyjnego.

    Uwaga!
    Jeśli chcesz szybko i poprawnie przygotować Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych przejdź do formularza »

    Kreator lub samodzielność

    Decydując się na reklamację wadliwie wykonywanej usługi telekomunikacyjnej (może to być np. brak dostępu do sieci przez dłuższy okres czasu, czy brak możliwości wykonywania połączeń telefonicznych z winy operatora), pamiętaj że wizyta u adwokata czy radcy prawnego jest w zasadzie zbędna, chyba że lubisz wydawać pieniądze. Możesz skorzystać bowiem z generatora dokumentów i samodzielnie przygotować interesujący Cię dokument. Oczywiście możesz również przeczytać ten artykuł, wziąć kartkę papieru i zwyczajnie napisać reklamację.

    Termin na złożenie reklamacji

    Reklamacja może być złożona w terminie 12 miesięcy od ostatniego dnia okresu rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usługi telekomunikacyjnej, lub od dnia, w którym usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana, lub od dnia doręczenia faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej. Pamiętaj, że reklamację złożoną po upływie powyższego terminu, pozostawia się bez rozpoznania, o czym jednostka dostawcy usług rozpatrująca reklamację niezwłocznie powiadamia reklamującego.
     

    Elementy pisma reklamacyjnego

    Reklamacja może być złożona w każdej jednostce obsługującej użytkowników danego dostawcy usług. Reklamacja może być złożona:

    • w formie pisemnej – osobiście podczas wizyty reklamującego w jednostce operatora albo przesyłką pocztową;
    • ustnie – telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty reklamującego w jednostce;
    • w formie elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, o ile takie środki zostały do tego celu wskazane przez dostawcę usług.

    Reklamacja powinna zawierać:

    • imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby użytkownika;
    • określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu;
    • przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;
    • przydzielony reklamującemu numer, którego dotyczy reklamacja, numer ewidencyjny nadany reklamującemu przez dostawcę usług lub adres miejsca zakończenia sieci;
    • wysokość kwoty odszkodowania lub innej należności wynikających z umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub z przepisów prawa – w przypadku gdy reklamujący żąda ich wypłaty;
    • numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności albo wniosek o zaliczenie ich na poczet przyszłych płatności;
    • podpis reklamującego – w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.

    W przypadku gdy reklamacja złożona przez reklamującego ustnie albo w formie pisemnej osobiście podczas wizyty reklamującego w jednostce usługodawcy telekomunikacyjnego, nie spełnia powyższych warunków, upoważniona osoba reprezentująca dostawcę usług, przyjmując reklamację, jest obowiązana, o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, do poinformowania reklamującego o konieczności jej niezwłocznego uzupełnienia z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Reklamacje nieuzupełnione pozostawia się bez rozpoznania.

    Uwaga!
    Jeśli chcesz szybko i poprawnie przygotować Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych przejdź do formularza »

    Podstawa prawna:
    [art. 81 ust. 5 Prawa telekomunikacyjnego (Dz.U. z 2014 r. Nr 243 j.t.)]
    [Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej (Dz.U. z 2014 r. Nr 284)]

    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE