- Reklama -
czwartek, 2 maja 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaPrawoJak wygląda procedura reklamacji zakupionego towaru?

    Jak wygląda procedura reklamacji zakupionego towaru?

    Czy konsument ma prawo reklamacji towaru

    Konsument, który zakupił towar, ma prawo żądać jego reklamacji, jeśli okaże się on wadliwy. Może również zmienić zdanie i zwrócić nieużywany produkt lub nietrafiony prezent. Obejmuje to także niewykorzystane usługi, których zakup został dokonany za pośrednictwem Internetu w systemie kuponów rabatowych. Kupony rabatowe, oferowane np. przez promoszop, to wygodny sposób na zakup perfum, odzieży, artykułów dziecięcych lub domowych w atrakcyjnych cenach. Konsumenci ponoszą zdecydowanie niższe koszty zakupów, a dodatkowo mają możliwość odstąpienia od umowy oraz reklamacji. Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową w momencie jego zakupu oznacza odpowiedzialność sprzedawcy przed kupującym. Klient sklepu składa pisemną reklamację, a w ciągu 14 dni musi zostać mu udzielona odpowiedź, czy zostanie ona przyjęta czy odrzucona. Prawo nie dookreśla, czy chodzi o dni kalendarzowe, czy robocze. Brak reakcji sprzedawcy, który może również wynikać z przeoczenia terminu, jest równoznaczny z akceptacją żądań kupującego. Uznanie zasadności reklamacji w ciągu 14 dni nie oznacza, że zostanie ona w tym czasie zrealizowana, czyli towar będzie wymieniony na pełnowartościowy bądź naprawiony. Konsument ma prawo domagać się respektowania swoich praw, niezależnie, od tego czy kupił towar w sklepie stacjonarnym, skorzystał z akcji promocyjnej albo kuponu rabatowego przez Internet.

    Reklamacja bez paragonu lub towaru zakupionego przez Internet

    Podstawą reklamacji jest posiadanie dowodu zakupu – paragonu, faktury lub potwierdzenia przelewu. Jeśli cena towaru lub usługi w sklepie stacjonarnym lub Internetowym została obniżona z powodu konkretnej wady (a informacja o niej była umieszczona np. w opisie produktu), konsumentowi nie przysługuje prawo do reklamacji. Kupujący może jednak odkryć, że produkt posiada ukryte wady (niewidoczne w chwili zakupu) i nie jest zgodny z umową, co stanowi podstawę do uzyskania zwrotu pieniędzy. W przypadku naprawy producent usuwa jedynie ukryte usterki, a nie te, które były przyczyną przeceny. Jeżeli klient nie jest zadowolony z zakupionych przez Internet produktów, nabytych np. po skorzystaniu z rabatu lub kuponu promocyjnego, również ma 14 dni na odstąpienie od umowy. Czas liczony jest od dnia otrzymania przesyłki. Może także zareklamować towar lub usługi na standardowych warunkach.

    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE