Zgodnie z tym rozporządzeniem na wniosek właściwego organu, czyli komendanta powiatowego (miejskiego) Policji – a na obszarze miasta stołecznego Warszawy – komendanta rejonowego Policji – właściwy ze względu na miejsce zamieszkania zainteresowanego objęciem stanowiska komornika sądowego, kandydata na asesora komorniczego albo aplikanta komorniczego zarządza zebranie materiałów stanowiących podstawę do sporządzenia informacji o zainteresowanym objęciem stanowiska komornika sądowego, kandydacie na asesora komorniczego albo aplikanta komorniczego. Organem właściwym w stosunku do zainteresowanego objęciem stanowiska komornika jest Minister Sprawiedliwości. W stosunku do kandydata na asesora komorniczego jest to właściwy prezes sądu apelacyjnego, natomiast w stosunku do kandydata na aplikanta komorniczego organem właściwym jest właściwa rada izby komorniczej. Zadaniem organu właściwego jest wskazanie we wniosku danych osobowych zainteresowanych objęciem stanowiska komornika oraz kandydata na stanowisko asesora komorniczego i aplikanta komorniczego. Do danych tych zalicza się: mię (imiona) i nazwisko, nazwisko panieńskie, imiona rodziców, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania i miejsce pobytu – jeżeli jest inne niż miejsce zamieszkania, numer PESEL. Podstawą do sporządzenia informacji o komorniku oraz kandydacie na stanowisko asesora komorniczego i aplikanta komorniczego stanowią materiały uzyskane przez organy Policji w ramach ich czynności służbowych oraz te, które zostały uzyskane w drodze wywiadu środowiskowego. Wzór kwestionariusza informacji o zainteresowanym i kandydacie określa załącznik do rozporządzenia.